› Forum › Tema godartad lägesyrsel › Återkommande ”skov” av godartad lägesyrsel › Svar till: Återkommande ”skov” av godartad lägesyrsel
Första gg jag upplevde yrsel var ca 10 år sedan.Vaknade en morgon och hela världen snurrade jag kräktes kunde inte gå skrek rakt ut av rädsla. Min man tog mig till vårdcentralen .. de gjorde ingenting gav mig tablett mot illamående. Låg i sängen i ett par veckor och det avtog lite för varje dag. En dag var den värsta yrseln borta och det kändes nästan normalt igen endast viss ostadighet. Efter detta återkom yrseln med ojämna skov ibland nåt halvår imellan ibland varje månad men känns som att min kropp/hjärna kan parera yrseln då den inträder. Ja jag har alltså sedan detta skov av svaghet, yrsel, lätthuvudvärk, illamående , ser suddigt, slö i tanken , svårt formulera talet, ibland under ett par dagar och ibland ett par veckor. Upptäckt att även min matsmältning går i skov dvs. tarmrörelserna verkar avstanna under perioder helt.
Annars är jag väl fullt frisk , äter inga mediciner har alltid haft lite lågt blodtryck men inga sjukdomar.