› Forum › Övriga inlägg om yrsel › 6 år med yrsel
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 10 månader sedan av
Christian Geisler.
-
FörfattareInlägg
-
Christian Geisler
KeymasterVidarebefordrar ett inlägg från glad patient
Jag hör av mig till dig endast för att säga ett tack! Det är tack vare yrsel.com som jag efter över sex år med yrselproblematik har fått svar på vad det beror på, och det är tack vare din hjälpsamhet som jag äntligen fick träffa en doktor som var kunnig på området.Idag fick jag bekräftat det som jag har känt till sedan i somras då jag fann er hemsida, nämligen att jag har vestibularisneurit. Tydligen har jag bara 30% funktion på mitt högra balansorgan. När läkaren meddelade detta började jag faktiskt gråta av tacksamhet, eftersom min yrsel har orsakat så mycket oro under årens lopp, och jag har tidigare upplevt att läkare som jag har träffat har trott att jag inbillar mig och egentligen har annan problematik.
Hur kan det komma sig att ingen läkarna som jag har träffat har ansett att mitt balansorgan bör undersökas, med tanke på att vestibularisneurit är den näst vanligaste orsaken till yrsel? Det är så ledsamt att tänka på vad jag har kostat skattebetalarna under dessa sex år – alla provtagningar, flera besök på vårdcentralen, minst fyra undersökningar hos öra näsa hals-läkare, besök hos neurologen och två magnetkameraundersökningar. Och trots alla dessa utredningar var det tillslut jag själv som via er hemsida fann rätt diagnos. Jag gjorde ett sista besök hos en öra näsa hals-läkare efter att jag funnit diagnosen, men jag upplevde att han dumförklarade mig. För honom fanns det inte på kartan att jag hade nån skada på balansorganet. Är inte detta märkligt?
Hur som helst, nu har jag fått svar, och jag har också fått instruktioner om hur jag hanterar detta på bästa sätt. Det hade förmodligen aldrig skett eller dröjt flera år till utan er hjälp!
Allt gott,
Sophia
-
Detta ämne redigerades för 2 år, 10 månader sedan av
Christian Geisler.
-
Detta ämne redigerades för 2 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg