› Forum › Övriga inlägg om yrsel › smått ständigt yr
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
robin
GästHej, Har själv haft spänningsyrsel av och till i 15 år, men det har ibland gått flera år då jag bara haft lite "småkänningar" av yrseln. Även om man haft denna yrsel vid flera tillfällen och vet att det blir bättre bara man tar det lugnare så är det lätt att man hamnar i samma tempo igen när man blivit bra igen. Det gäller att tänka sig för då. Här kommer lite tips: – Försök att inte tänka så mycket på yrseln… det är inte förstås så lätt alla gånger. Men det är viktigt att du tänker positivt och inte blir rädd när det är som värst. Du blir bättre, jag lovar dig! – Andas rätt: med magen. Andas man rätt så kan du inte spänna dig i nacke och axlar. Kör gärna avslappningsband eller prova qigong. – Var ute och gå. Frisk luft gör susen. – Utsätt dig för saker som kan vara jobbiga. handla i affärer osv. Det är ju jobbigt med allt folk som rör på sig, men det är viktigt att du gör saker som också känns jobbiga så kommer du att känna dig starkare när du lyckats med dem. – Gå på zonterapi. Det funkar på mig. Min terapeut gör också healing på mig samt någon metod då hon "knackar" bort jobbiga tankar (vet inte vad det kallas). Akupunktur säger många att det hjälper, jag har inte provat det. Massage är också bra. – Radera bort alla måsten och sänk takten. Din hälsa är viktigast! Lycka till! //Helen
-
FörfattareInlägg