- Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 1 månad sedan av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
by
› Forum › Övriga inlägg om yrsel › Svimmande son – märkligt samband
Hej
Har en 16 årig son som svimmar vid väldigt specifika tillfällen.
Han har alltid varit en klätterapa och det är då han svimmar.
Närmare bestämt då han har armarna sträckta uppåt och hänger och eller drar.
Detta har hänt några gånger per år sedan har var tio.
Han svimmade igår då han skulle stänga ett takfönster. Hittills har han inte gjort sig allvarligt illa! 🙂
Är det någon som kan kommentera detta för mig lite märkliga samband?
Tacksam för svar!
Jag har inte en susning ifall din son har andra symptom, men något som är väldigt underdiagnostiserat är POTS, och just att ha händerna över hjärtat/huvudet, tex vid hårtvätt eller klättring kan vara en utmaning. Vanligare bland tjejer/kvinnor, och kanske inte alls stämmer in på din son, men du kan kika på denna sida eller googla 🙂 hoppas det ska lösa sig!
Hej. Jag behandlades 1988 för akustiskt neurinom genom strålning på Karolinska sjukhuset.
Behandlingen gick bra trots att jag numera har förlorat all hörsel på det drabbade örat.
Jag gjorde en kontroll i början av 2000-talet (utomlands eftersom jag nästan aldrig bott i Sverige förrän flytten hem 2015). Min fråga är om en ytterligare kontroll är nödvändig eller önskvärd för att förvissa sig om att allt är ok.
I så fall, måste detta gå via min vårdcentral?
Jag bor i Stockholm och utnyttjar normalt inte svenska sjukkassan eftersom jag är till 100% täckt av FN:s sjukkassa för internationella tjänstemän.
Tack på förhand!